Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Svar på frågorna

Av malin - 4 juli 2008 00:26

 Ska vara med på en hösthemlis:  http://syswaparna.wordpress.com/


1, Hur många barn har du?

1 Guldgosse

2, Kön kläder och skostorlek på barnen

Pojke just nu 62/68 men det ändras ju fort/snart... så 74 kanske är att satsa på ;) (född 11 feb -08)

3, vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?

Storlek extra stor. Skulle gå åt alldeles för mycket tyg för dig ;) Skor 39/40

4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?

Nybörjare! Stickar inte alls skulle man kunna säga... bara tofflor som min mormor lärde mig då jag va liten...

5 -"- på sömnad

Nybörjare/Medel

6, Vilken typ av tyg föredrar du?

Elastiska bomullstyger (trikå, velour m.m.) i och med att jag syr mycket barnkläder... Men jag tycker såklart om i princip alla tyger ;) Är man samlare så är man :) Gillar tjock retro bomull!

7. Vilken typ av garn gillar du?

Alla typer som inte sticks

8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?

Har alltid minst ett projekt igång... fixar loppisfynd, målar o.s.v

9, Vad gillar du för godis?

Lakrits och mörk choklad, gärna med pistagenötter :)

10, Är du allergisk mot något?

Phenoxyethanol ( koncerveringsmedel i vissa krämer bl.a.)

11, vad är dina favoritfärger?

GRÖN, Brun mest, sen orange, turkos, gul o.s.v Alla färger har ju sin charm ändå... bara dom är på rätt ställe :) döskallar gillas inte så mycke....

12, Finns det några färger du absolut inte gillar?

Det skulle väl va blå och rosa då... men läs ovan...

13, Kaffe eller te?

Te

14, vad lyssnar du på för musik

Granada, Miss Lee, Regina Spektor och liknande... 

16. Vad läser du för böcker?

Deckare och kalle

17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?

Ottobre

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 31 augusti 2008 18:08

Ny månad ny blogg.. hehe nee men jag byter till Blogger för att jag vill kunna styra utseendet på bloggen lite mer... :) Den nya adressen är http://mallaching.blogspot.com så klicka er vidare! ;)   ...

Av malin - 27 augusti 2008 22:27

Fick paket från Johanna idag! Helt underbara tyger! Tack så mycket!!! :) ...

Kul

Av malin - 21 augusti 2008 23:57

Har inget med sömnad att göra... men det är kul!   Jag och Johan fick bara 22 rätt av 54... en del va lättare än andra... Nyfiken?? Prova här!   uppdatering: nu ligger vi på 25 rätt... ...

Av malin - 20 augusti 2008 22:26

  Fnix utmanar sina läsare att svara på följandeFem saker som finns på min ATT göra idag lista: Sy 2st pocketfodralRita av 3st mönsterVika tyg Ta ur diskmaskinenSy en hemlig sak.... ;)  Vad gjorde du för 10 år sedan?   Hade just gått ut nian och skul...

Av malin - 19 augusti 2008 08:29

Fick inte över bilden från telefonen igår.. men nu funka det bättre! Tack så mycket Josefin! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards