Alla inlägg den 26 april 2008

Av malin - 26 april 2008 23:44

Vi var ner till svärmor och hälsade på i förra helgen. Då skickade hon med mig lite smått och gott att sy i,  bl.a en jätte mjuk och härlig långärmad, "stickad" jumper. Åh en mysoverall tänkte jag och började sy på fri hand nu ikväll, kollade av lite på en pyjamas ung. vart små ärmarna skulle sitta å så...


Det som gick åt av den gamla tröjan var ärmarna som blev själva overallen och så en liten bit av nederkanten av tröjan till småärmarna. Behövde inte ens mudd vid händer och fötter för det fanns så fin kant redan! Perfa, tog lite turkos mudd och sydde halslinningen och på med ärmarna, klart! Skickade tom en bild till svärmor och frågade om hon kände igen sin tröja...


Men i samma veva kom ja ju på.... ojj... ska jag trä hela lillgubben genom halslinningen?.... :/


Får sy på lite tryckknappar i grenen nån dag... nu tappa jag lusten...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards